Veelgestelde Vragen
Wat is “Arnhem zet de knop om”?
Arnhem zet de knop om is een actie die voortkomt uit samenwerkende ondernemersverenigingen en instanties: Green Business Club Gelderse Poort, StAB, OKA, TOV Arnhem, Horeca Nederland, VNO-NCW Midden, Citycentrum Arnhem, ZP Arnhem en Gemeente Arnhem, met als doel ondernemers en maatschappelijke organisaties gedetailleerd inzicht te geven in hun energieverbruik en daadwerkelijk te kunnen besparen en bezuinigen.
Wie kunnen er gebruik maken van een P1 meter?
Ondernemers en maatschappelijke organisaties met een kleinverbruiksaansluiting kunnen de P1 meter (laten) installeren. De meter werkt niet voor een grootverbruiksaansluiting, we zijn in gesprek over een passende oplossing voor grootverbruiksaansluitingen en verwachten begin van het jaar met een oplossing te komen.
Welke P1 meter wordt er geïnstalleerd?
Hoe worden de gegevens die voorkomen uit mijn slimme meter beveiligd?
Alle gegevens die voorkomen uit de energiemeter worden verzameld en versleuteld over een beveiligde verbinding naar de servers van Earn-E verstuurd. Als je de app gebruikt, worden de gegevens uit die server opgehaald. Dit gaat allemaal via beveiligde verbindingen.
Ik ben zzper en werk vanuit huis. Kom ik ook in aanmerking voor een P1 meter?
Deze campagne richt zich op ondernemers en maatschappelijke organisaties die niet vanuit een huisadres werken. Voor die doelgroep heeft gemeente Arnhem andere oplossingen. Kijk daarvoor op Ga jij ook aan de slag met energie besparen? (arnhemaan.nl)
De P1 meter, installatie, een abonnement van een jaar én een uitgebreid rapport en advies op basis van de opgehaalde data worden aangeboden door Arnhem zet de knop om. U dient zicht na dit eerste jaar zelf af te melden. Wilt u, na het gratis eerste jaar, uw gegevens blijven ontvangen? Dat kan. Een abonnement op de Earn-E app kost 1,- per maand.
De P1 meter is geïnstalleerd, en dan?
Na ongeveer 2 maanden is er voldoende data verzameld om een vakkundig rapport op te stellen. Wij werken samen met een groot aantal energie-adviseurs. Zij gaan op basis van de data met u in gesprek en samen gaan we aan de slag met het doorvoeren van concrete bezuinigingsmaatregelen. Vanaf het voorjaar zullen de gesprekken met energie-adviseurs worden ingepland.
Ik heb een grootverbruikaansluiting, wat is er voor mij geregeld?
Bij een grootverbruikaansluiting werkt de P1 meter niet. Bekijk de pagina Grootverbruiksaansluiting voor meer informatie.
Welke energiebesparende maatregelen moet ik nemen?
Welke energie-adviseur kan mij helpen?
Wij maken afspraken met een aantal energie-adviseurs. We zijn hierover in gesprek met een groot aantal partijen en verwachten in januari 2023 onze “menukaart” met het volledige aanbod te kunnen presenteren.
Hebben anderen toegang tot de gegevens uit mijn slimme meter?
Zonder jouw toestemming heeft niemand toegang. Via het aanmeldformulier geef je ons en energie-adviseurs toestemming tot je gegevens zodat wij met je mee kunnen kijken om te zorgen dat je verbruik end u je rekening omlaag kan.
Kan ik de P1 meter ook zelf installeren?
Wanneer wordt de P1 meter geïnstalleerd?
Na aanmelding wordt je door medewerkers van onze helpdesk gebeld voor het maken van een afspraak voor installatie. Op het afgesproken moment komen medewerkers vanuit ons team de meter en de app voor je installeren en maken zij je wegwijs. Dit kost ongeveer een half uurtje.
We starten met installeren vanaf de tweede week van januari.
Wat kan ik met het inzicht in mijn verbruik?
Moet mijn pand label C of hoger hebben?
Waar meld ik de energiebesparende maatregelen die ik genomen heb?
Alles over het melden van energiebesparende maatregelen vind je hier
Welke subsidies zijn er beschikbaar op de energiebesparende maatregelen?
Hier vind je een overzicht van verschillende subsidie maatregelen rondom verduurzaming